pigg och glad

min söta väninna ebba ligger och sover här brevid mej. medans jag sitter här och är pigg som en gris och helt klarvaken och glad.
idag har jag läst på internet att man måste vara 170cm lång för att bli flygvärdinna, ibland står det 165, 160, 175 osv. ngn som vet säkert hur lång man måste vara för att bli det?? jag vill jätte gärna bli det :( får väl växa till mej lite , hihi!
ska nog snart sätta på en film, eller jag vet inte. får se, sommnar nog snart eller om en stund. får vi hoppas


Kommentarer
Postat av: Charlott Thorin

Hej Elin!

Då jag har vänner i flygvärdinnebranschen, har jag frågat och fått svar! :)

Minst 21 år

Längd 160 cm - 190 cm

Godkänt gymnasiebetyg med goda kunskaper i svenska och engelska!

Vara i god fysisk och psykisk hälsa, ha fullgod syn samt kunna simma 200 m med kläder.

Du ska vara flexibel i ditt sätt att tänka samt finna glädje i att arbeta med och för människor.

Ej ha synlig tatuering/piercing.

Det var det hela! Blir lätt som en plätt för dig! ;)

Ha det gott!

Kram C



2009-11-28 @ 16:32:51
Postat av: Charlott Thorin

Hittade ytterligare info på Internet! :)

Utbildning

Många flygvärdinnor och flygvärdar rekryteras och utbildas i samband med en större rekrytering vid respektive flygbolag. Men det finns även fristående yrkesutbildare som erbjuder flyg-/flygvärdinneutbildningar. Det är också vanligt att börja som sommarvikarie eller timanställd innan man får fast anställning.

Lycka till! Kramkram

2009-11-28 @ 16:37:20
Postat av: elinborensved

sv: åh tack så jätte mycket :)

nu blev jag glad, att man inte behöver vara 170cm . för det hade jag aldrig uppnått :( .

saknar dej du! <3

2009-11-28 @ 19:35:11
URL: http://elinborensved.blogg.se/

här kommenterar du:

vad heter du?
ska ditt namn sparas här?

e-postadress: (kommer ej att synas!)

url/bloggadress:

& vad vill du kommentera?

Trackback
RSS 2.0